Hvordan PR gør en Manager livet lettere

Ting er behageligt for mange virksomheder, non-profit eller association ledere, når deres pr folk levere avis og talkshow nævner, informative brochurer og videoer og særlige arrangementer, som tiltrækker en masse mennesker.
Men tingene kunne være meget mere behageligt for lederne, hvis deres PR hold skulle levere form for opførsel Skift blandt deres nøgle uden for publikum, der fører direkte til deres ledelsesmæssige mål. Og dermed overbevise deres vigtigste udenfor publikum til deres tankegang, flytte disse folk til at træffe foranstaltninger for at hjælper ledere afdeling, afdeling eller datterselskab lykkes.
Sagt på en anden måde spørgsmålet ledere virkelig ansigt er dette: er du bare på udkig efter omtale, eller en måde at gøre noget positivt om opførsel af de eksterne målgrupper af jeres at de fleste påvirker din organisation?
Før du besvare det, her er to realiteter kan du huske: 1) den ret PR virkelig kan ændre individuelle opfattelse og føre til ændret adfærd, der hjælper du lykkes, og 2), din pr indsats skal indebære mere end gode tider, brochurer og pressemeddelelser hvis du virkelig ønsker at få dine penge er værd.
For eksempel gør folk virkelig noget på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Der er ingen ende at resultaterne denne opskrift kan generere: udsigter begynder at arbejde med dig; kunder at foretage gentagne køb; stærkere relationer med de uddannelsesmæssige, labor, finansielle og sundhedssektoren samfund; forbedrede relationer med statslige organer og lovgivende organer, og endda kapital givere eller angive kilder ser din vej
Når denne tilgang tager fat, kunne du selv se resultater, såsom nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; rebounds i showroom besøg; medlemskab programmer på fremmarch; Fællesskabet service og sponsorering muligheder; forbedret aktivist gruppe forbindelser, og udvidet feedbackkanaler, ikke at tale om nye thoughtleader og særlige begivenhed kontakter.
Der er et rimeligt beløb af resultater fra selv slagfast blueprint som denne. Hvilket betyder din PR besætning – agentur eller medarbejdere – skal være forpligtet til at du, som senior project manager, og at din PR blueprint startende med target publikum perception overvågning.
Vi kan blive enige, at det er afgørende vigtigt, at din vigtigste udenfor publikum virkelig opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester i et positivt lys. Så forsikre dig at dit PR personalet køber denne tilgang. Og vær især forsigtig, at de accepterer den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Gå over blueprint med hele PR gruppen, især planen for overvågning og indsamling opfattelser af spørgende medlemmer af dine vigtigste uden for publikum. Spørgsmål langs disse linjer: hvor meget ved du om vores organisation? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Hvis der er penge nok i banken, kan du sikkert råd til professionel undersøgelse mennesker til at håndtere opfattelsen overvågning faser af dit program. Hvis ikke, altid huske, at din PR folk er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, der kan oversætte til adfærd ikke vil du lide en lille smule.
Nu skal du en pr mål, en, der taler til de afvigelser, der dukkede op under din nøgle publikum perception overvågning. Efter al sandsynlighed, vil det kræve opretning ud at farlige misforståelse, eller korrigere denne grove unøjagtigheder eller gøre noget ved det grimme rygte.
Som dagen følger nat, skal du nu en strategi, der viser, hvordan du når dit nye mål. Du har tre strategiske valg, når det kommer til håndtering af perception eller udtalelse udfordringer: skabe opfattelse hvor der kan ingen være, ændre opfattelsen, eller styrke den. Som altid, en dårlig strategi pick vil smage ligesom flapjack sirup på din sværdfisk, så være sikker på den nye strategi passer godt med dine nye pr mål. Du ønsker ikke Vælg “change” når fakta diktere en “styrke” strategi.
Som man kunne forvente, er at overtale et publikum til din tankegang bare plain hårdt arbejde, så din PR team skal komme op med nogle darn effektive sprog. Ord, at korrigere den oprindelige aberration, og på samme tid, er overbevisende, overbevisende og troværdig og klar og saglig. Du har ikke andet valg, hvis du skal rette en opfattelse af at tiltrække udtalelse til dit synspunkt, fører til de ønskede adfærd.
Arbejder med din kommunikation specialister, gennemse din endelige udkast til meddelelse til indvirkning og overtalelsesevne. Først derefter kan du vælge kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære dine ord opmærksom på din målgruppe. Du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men sørg for at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.
Troværdigheden af en besked kan lejlighedsvis, afhænger hvordan den leveres. Så på den chance, der kan være sande, kan du introducere det til mindre grupper snarere end at bruge højere profil taktik som pressemeddelelser eller talkshow optrædener.
Opfordrer til en statusrapport vil bede dig og din PR folk til at overveje at vende tilbage til feltet for en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Brug af mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session, vil du nu være opmærksom på tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Hvis du føler behov for at flytte ting på en hurtigere klip, kan du altid fremskynde indsats med mere kommunikation taktik og øget frekvenser.
Sandheden er, “lykkelige tider er altid her igen” for lederen, der opnår slags centrale interessenter opførsel ændre der fører direkte til at opnå Institut, division eller subsidiær mål.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1160 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2005.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *