Hvad konsulenter vil du vide (men du bede aldrig)

Jeg har været bÃ¥de en administrerende direktør og konsulent, sÃ¥ jeg har set fra begge perspektiver, hvad gÃ¥r rigtigt og hvad der gÃ¥r galt, nÃ¥r en konsulent kommer til et selskab. Generelt fortæller den administrerende direktør eller den leder, der ansætter konsulenten konsulenten hvad han eller hun ønsker. Lederen er ofte frustreret over noget, der sker pÃ¥ virksomheden og forventer konsulenten vil have ekspertisen til at “bare ordne det”. Mens lederen skal indstille forventninger, selvfølgelig fÃ¥r konsulenten sjældent at stemme, hvad han eller hun kender ville gøre den konsulterende engagement mere vellykket for begge.
Her er hvad din konsulent ville elske at fortælle dig om at gøre ham eller hendes succesrige arbejde på dine vegne:
1. venligst gøre dit hjemmearbejde, før jeg kommer
Alt for mange ejere og ledere ansætte en konsulent og derefter stoppe tænkning. De præsentere en liste over almindelige problemer og forvente ekspert til at fremtrylle dramatiske resultater. Denne tilgang ender næsten altid i frustration og mange, mange fakturerbare timer.
I stedet, du nødt til at tage initiativ og blive involveret. Diskutere dine behov, problemer og parametre i ærlige vendinger fra starten. Indstille et budget eller planlægge upfront for hvert projekt konsulent tackler. Gem din skepsis (eller dine medarbejdere) for interviewet proces; Når du har valgt en konsulent, give ham eller hende gavn for alt, hvad du kender og få adgang til alle vigtige oplysninger.
En af de største omkostninger i ansættelse udenfor ekspertise er at bringe konsulent op til hastighed på din virksomhed operationer. Hvis du kan forberede rapporter og tal internt, kan du hjælpe konsulent udeblive af dataindsamling og andre grundlæggende rapportering funktioner; holde konsulent med fokus på analyse. Du kan tabulate numre selv; du har hyret ekspert til at hjælpe dig med at komme videre derfra. Når du ansætter konsulenter, Husk på at deres vigtigste færdighed bør være kritisk analyse og problemløsning.
Et andet punkt at overveje er, at mange konsulenter har en stejl slags halveringstid, entusiasme for et projekt. De er konsulenter, fordi de kan lide sort. Med andre ord, komme deres bedste tanker og største kreativitet tidligt i deres relationer med kunder. At være forberedt fra starten gør det muligt at drage fuld fordel af korte opmærksomhed spænder.
2. Lad mig holde fokus på hvad jeg kom og holde distraktioner og nye anmodninger til et minimum, hvis du vil have mig til at holde sig inden for din oprindelige budget (eller udvide budgettet).
En konsulents ekspertise er så velkommen i visse miljøer, som de antal projekter multiplicerer ud over den leje manager oprindelige hensigt, men ofte med deres viden. Det oprindelige projekt kan være lige på toppen af isbjerget af problemer inden for en virksomhed, der bedst løses af en konsulent, men hvoraf bedst er ansat i virksomheden efter at have arbejdet med konsulenten til at udvikle en plan.
Ligesom nogen udenfor entreprenør eller leverandør, konsulentydelser er en råvare- og konsulenter vil sælge så meget af denne råvare over så lang tid som de kan. Det er deres forståeligt hældning som erhvervsfolk. Men det er din forståeligt hældning som en ejer eller bestyrer at minimere det beløb, du betaler dem.
Konsulenten kan være rigtigt, at der ikke er hurtige løsninger på alvorlige problemer, men lad ikke at føre til open-ended engagementer. De fleste konsulenter enig i, at omstrukturering omfatter to faser: en design fase, hvor gammeldags nye måder at gøre arbejdet, og en gennemførelsesfase, som de nye måder at gøre arbejde faktisk er sat på plads. Har konsulenten planlægge disse faser. Dette hjælper med at konfigurere en exit-strategi for konsulenten, som er en vigtig omkostninger kontrol værktøj. Derudover vil konsulenten Se projektet som et begrænset engagement i stedet for tidsubegrænset.
3. Angiv regelmæssige gange at møde så at jeg har adgang til den person, der hyrede mig til at få præciseringer og ikke spilde din tid (og ikke spilde min tid).
Angiv regelmæssige gange møder (ugentligt eller månedligt), når konsulenten vil gennemgå konklusionerne, besvare spørgsmål og udfordre dig på bedre måder at køre din forretning.
Sørg for disse arbejdsmøder. Undgå møder, der bliver til administrative opdateringer. Ved mødet med konsulenten regelmæssigt, kan du inddeler — og bedre kontrol-mængden tid, du tilbringer med ham eller hende. Det styrker også den konsulent at være kortfattet og ikke tegn på for meget af din tid. I denne forbindelse, kan du forvente mere fra en konsulent end fra en medarbejder. Konsulentens opmærksomhed bør fokusere helt og holdent på problemer du betaler ham eller hende til at overveje, ikke på operationelle detaljer.
Husk, at du betaler større dollar beløb for denne hjælp, så du ikke ønsker en konsulent til at fakturering du gang i din office medmindre du bruger tid klogt. Alt for mange gange medarbejdere forstår ikke hvordan en konsulterende ordning fungerer-de ønsker konsulent skal være tilgængelige for dem under deres arbejdstid. Rådgivere bør ikke være på virksomheden hver dag hvor de kan blive distraheret. De bør kun være der for at mødes med andre mennesker. Ellers skal de gøre deres analyse i fred og ro i deres egne kontorer. 4. kan du ikke dræbe budbringeren
Manager eller administrerende direktør, som hyrede en konsulent kan være meget glade for i begyndelsen af arbejder sammen og føler, at han eller hun bare losset deres byrde over på nogle i stand til skuldre. Da konsulenten udarbejder en analyse og de henstillinger, der alle afhængige yderligere arbejde skal gøres af ledere og medarbejdere i virksomheden. Anbefalingerne kan også omfatte handlinger, der er ikke sjovt at udføre, såsom degradere eller afslutning af misligholdte medarbejdere. De kan kræve yderligere rapporter eller ekstra møder. Forvente, at konsulenten vil komme til nogle konklusioner, du ikke vil lide straks, men de kan være den eneste måde at afslutte nogle langsigtede problemer.
Til sidst, når du holde konsulenter disciplineret og fokuseret, kan du bruge dem til stor fordel. Være klar på formålet med ansættelse af konsulent og hvad du kan og ikke kan forvente, at deres arbejde til at producere. Op foran vil klarhed føre til en produktiv og værdifulde relation.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *